Etter i underkant av tre år som prosjektutvikler i Tinfos, rykker Ingrid Amundsen Welde oppover i systemet og starter i jobben som markedssjef i samme selskap. I sin tidligere jobb hadde hun ansvar for Tinfos sin satsing på små vannkraftverk på Vest-Balkan, var prosjektleder for ny merkevarestrategi og visuell profil, samt ansvar for nettsider og SoMe.

– Dette er vel et karrierehopp?

– Ja. Rollen vil rapportere til kommersiell direktør og vil ha en sentral rolle i selskapet, sier Welde til Europower.

Tidligere har Welde jobbet i Rambøll, Obos, Blåfall og Multiconsult.

Stillingen som markedssjef er nyopprettet i Tinfos - blant annet fordi det er stadig flere aktører og interessenter som selskapet må kommunisere mot.

– Tinfos jobber nå med et relativt stort spekter av tjenester og løsninger fordelt på et stort geografisk område. Alt fra vår tradisjonelle kraftproduksjon, salg av driftstjenester med mer for andre via Tinfos PowerTech, totalentrepriser via Tinfos Entreprenør, utbygging av kraftverk i Norge hvor Tinfos eier 100% til utbygging av kraftverk utenfor Norge der Tinfos eier selskapene sammen med andre aktører. Dette medfører at antall interessenter vi må forholde oss til, og kommunisere med, øker kontinuerlig, sier hun.

– Hva gleder du deg mest til i den nye jobben?

– Å bidra til at Tinfos utnytter sine ressurser på tvers av avdelinger og datterselskaper for å levere tjenester markedet etterspør. Å sørge for at Tinfos er til stede og synlig i de rette kanaler; konferanser, nettsider, SoMe og liknende. Det er spennende tider i kraftbransjen og jeg kunne ikke tenke meg et bedre sted å være om dagen, sier hun entusiastisk.