Strømselskapene må svare innen 9. november

Strømselskapene som er klaget inn til Forbrukertilsynet må innen 9. november svare tilsynet på spørsmål rundt sine strømavtaler. Det holder imidlertid ikke å forklare at beregningen står i vilkårene.

Juridisk direktør i Forbrukertilsynet, Frode Elton Haug, forklarer at det ikke er nok å opplyse at det tilkommer innkjøpskostnader på spotprisen. Strømleverandørene må opplyse hva prisen faktisk er. Nå må 29 leverandører svare for seg til tilsynet.
Juridisk direktør i Forbrukertilsynet, Frode Elton Haug, forklarer at det ikke er nok å opplyse at det tilkommer innkjøpskostnader på spotprisen. Strømleverandørene må opplyse hva prisen faktisk er. Nå må 29 leverandører svare for seg til tilsynet.Foto: Forbrukertilsynet
Publisert 30. October 2020, kl. 07.46Oppdatert 30. October 2020, kl. 07.46
ForbrukertilsynetForbrukerrådetFjordkraft AS